Lecturer: reactivate guided tours

ZIM HilfeWiki - das Wiki
Die deutsche Version finden Sie auf der Seite Dozent: Geführte Touren reaktivieren

Guided tours are useful to get to know some of PANDA's features. However, if you wish, they can be clicked away under Tour End. This article shows how to reactivate the tours.

Call up guided tour[Bearbeiten | Quelltext bearbeiten]

First you should access a page in PANDA that offers a guided tour (task, group selection, directory, test, glossary, file, forum, link/URL, course settings).

When you access a page for the first time, the following screen will appear:

Geführte Tour Anzeige.png


Functions[Bearbeiten | Quelltext bearbeiten]

Geführte Tour erneut starten.png
  • If you click on Next (1) you will start the tour and be guided through the different functions.
  • If you click on End of tour (2), the tour is ended immediately.
  • The tour can be reactivated by scrolling to the end of the page and clicking on Start tour again (3).
  • Now you get back to the welcome page of the corresponding tour.



Bei Fragen oder Problemen wenden Sie sich bitte telefonisch oder per E-Mail an uns:

Tel. IT: +49 (5251) 60-5544 Tel. Medien: +49 (5251) 60-2821 E-Mail: zim@uni-paderborn.de

Das Notebook-Café ist die Benutzerberatung des ZIM - Sie finden uns in Raum I0.401

Wir sind zu folgenden Zeiten erreichbar:

Mo Di-Do Fr
Vor-Ort-Support 08:30-16 Uhr 08:30-14 Uhr
Telefonsupport 08:30-16 Uhr 08:30-14 Uhr

Das ZIM:Servicecenter Medien auf H1 hat aktuell von Montag bis Donnerstag von 08:00-16:00 Uhr und Freitags von 08:00 bis 14:30 Uhr geöffnet.

Cookies helfen uns bei der Bereitstellung des ZIM HilfeWikis. Bei der Nutzung vom ZIM HilfeWiki werden die in der Datenschutzerklärung beschriebenen Cookies gespeichert.